Απιστία. Τη συγχωρείς;

APPLE-SNAKE

της Χριστιάνας Μανιάτη,

Γιατί απιστούμε;

Οι λόγοι απιστίας ποικίλουν και σχετίζονται με την προσωπικότητα, την ιδιοσυγκρασία, την ηθική, το σύστημα αξιών, τις εμπειρίες, τα προσωπικά βιώματα και τις συνθήκες.

Συνήθως, οδηγούμαστε στην απιστία λόγω ανασφαλειών και φόβων, οι οποίοι δεν μας επιτρέπουν να αφεθούμε συναισθηματικά, να εμπιστευτούμε και να αγαπήσουμε. Όσο πιο ανώριμοι είμαστε τόσο περισσότερο απιστούμε, γιατί δε συνειδητοποιούμε τί κερδίζουμε μέσα από την αφοσίωση και την πίστη σε μία σχέση.

Κύρια αίτια απιστίας:

  • δεν μπορούμε να βρούμε συναισθηματική ολοκλήρωση στις σχέσεις και αναζητούμε διαρκώς καινούριες συγκινήσεις,
  • δε νιώθουμε “χορτασμένοι”,
  • έχουμε προβλήματα στη σχέση μας,
  • νιώθουμε ότι παραμελούμαστε από το σύντροφό μας,
  • ψάχνουμε επιβεβαίωση ή ανανέωση,
  • θέλουμε να προλάβουμε πιθανή απιστία του συντρόφου μας,
  • θεωρούμε υποχρέωσή μας να ενδώσουμε σε ερωτικές προκλήσεις.

 

Συγχωρείται η απιστία;

Από τη στιγμή που γνωστοποιείται η απιστία, είναι σημαντικό να ερευνήσουμε τα αίτια για τα οποία συνέβη και να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αντιστοιχούν, είτε είμαστε το πρόσωπο που απάτησε είτε το πρόσωπο που απατήθηκε. Η καλή επικοινωνία και οι ειλικρινείς συζητήσεις με το σύντροφό μας είναι απαραίτητες, εάν θέλουμε να υπερβούμε το γεγονός, να εξαλείψουμε τα προβλήματα της σχέσης και να ανακτήσουμε τη χαμένη εμπιστοσύνη.

All content are copyright © 2017 of “mysugarcube.wordpress.com” and cannot be reproduced without prior consent of the author and owner of this blog.

Αντιμέτωποι με την τσιγκουνιά

TSIGGOUNIA

της Χριστιάνας Μανιάτη,

Τί είναι τσιγκουνιά

Η τσιγκουνιά είναι μία παθολογική κατάσταση, κατά την οποία ανεξαρτήτως των οικονομικών μας δυνατοτήτων:

  • Aποταμιεύουμε και ελέγχουμε τα χρήματά μας με ψυχαναγκαστικό τρόπο,
  • H σκέψη της χρηματικής δαπάνης μας προκαλεί ταραχή,
  • Είμαστε διαρκώς επιφυλακτικοί, εξετάζοντας διεξοδικά όλες τις παραμέτρους προτού προβούμε σε αγορές,
  • Δεν επιτρέπουμε στον εαυτό μας και στους άλλους να χαρούν τα χρήματα,
  • Αποταμιεύουμε όχι τόσο γιατί έχουμε οικονομική ανάγκη, αλλά για τη δύναμη και την ασφάλεια που μας παρέχουν τα χρήματα,
  • Είμαστε μίζεροι, άπληστοι και εγωιστές.

 

Τσιγκουνιά στην τσέπη, τσιγκουνιά και στα αισθήματα

Όταν πάσχουμε από τσιγκουνιά, διατηρούμε σφιχτή και ελεγκτική στάση όχι μόνο στα χρήματα, αλλά και στα συναισθήματά μας. Η σκέψη του να δώσουμε οτιδήποτε δικό μας μάς πονάει, ακόμα και κάτι που δεν έχει υλικό κόστος. Είμαστε φειδωλοί στην τσέπη, στο χρόνο που αφιερώνουμε στους άλλους, στα όμορφα λόγια και στα συναισθήματα, καθώς θεωρούμε ότι προσφέροντας θα χάσουμε κάτι από τον εαυτό μας. Ως εκ τούτου, οι κοινωνικές μας επαφές είναι επιφανειακές και οι σχέσεις μας δυσλειτουργούν.

Αντιμετωπίζεται;

Η τσιγκουνιά ξεκινάει συνήθως στο ενδοοικογενειακό περιβάλλον, ωστόσο σχετίζεται με το χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία μας. Χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε τις επιπτώσεις που έχει στη σχέση με τον εαυτό μας και τους άλλους, προκειμένου να την καταπολεμήσουμε.

Από την άλλη, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ανθρώπους που πάσχουν από τσιγκουνιά, μπορούμε να τους βοηθήσουμε με ευγένεια, ειλικρίνεια και αγάπη να κατανοήσουν τις πραγματικές συνέπειες του οικονομικού και συναισθηματικού περιορισμού που προκαλεί το χαρακτηριστικό τους.

All content are copyright © 2017 of “mysugarcube.wordpress.com” and cannot be reproduced without prior consent of the author and owner of this blog.

Συναισθηματική Ακαμψία

feelings

της Χριστιάνας Μανιάτη,

Το μεγαλύτερο οχυρό που υψώνουμε για να προφυλαχτούμε από την ψυχική οδύνη είναι η νέκρωση του συναισθηματισμού μας και η αντικατάστασή του με απάθεια, αδιαφορία και ψυχρότητα.

Η συναισθηματική αναπηρία προκύπτει από την απενεργοποίηση συναισθημάτων, αποσκοπώντας στην ελαχιστοποίηση φόβου, λύπης και απογοήτευσης. Προκειμένου να αποφύγουμε αρνητικά συναισθήματα, δε βιώνουμε ούτε θετικά.

  • Αισθανόμαστε ότι δεν έχουμε μέσα μας κάτι να προσφέρουμε και αρνούμαστε να λάβουμε από άλλους,
  • Εχουμε κοντά μας ανθρώπους που μας αγαπούν, αλλά δεν μπορούμε να αισθανθούμε κάτι για εκείνους,
  • Νιώθουμε ψυχικό κενό.

Η συναισθηματική αδιαφορία παρέχει μια απατηλή αίσθηση συναισθηματικής ασφάλειας και δυναμισμού. Όταν είμαστε ψυχροί, νιώθουμε άτρωτοι και ανεπηρέαστοι από οτιδήποτε. Στην πραγματικότητα κομματιάζεται η ψυχή μας, ξεριζώνεται ό,τι πιο όμορφο έχουμε μέσα μας και αφαιρείται το χρώμα και η μαγεία της ζωής, που βρίσκεται στο συναισθηματικό κόσμο.

Ενεργοποίηση νεκρών συναισθήματων

Βάζοντας συναίσθημα, πάθος και αγάπη στις σχέσεις, τη δουλειά και τις αγαπημένες μας ασχολίες, αναζωπυρώνουμε τα συναισθήματά μας. Ξεκινώντας με ένα αληθινό χαμόγελο, ένα άμεσο βλέμμα, μία θερμή αγκαλιά, μπορούμε να απεμπλακούμε από την συναισθηματική αποτελμάτωση.

All content are copyright © 2017 of “mysugarcube.wordpress.com” and cannot be reproduced without prior consent of the author and owner of this blog.

 

Το κυνήγι της ευτυχίας

eutyxia-eikones

 

της Χριστιάνας Μανιάτη,

Ευτυχία αποκαλείται η ψυχική ικανοποίηση, εκπορευόμενη από την εκπλήρωση επιθυμιών και στόχων.

Στη σύγχρονη κοινωνία, οι ανθρώπινες επιθυμίες αποσκοπούν κυρίως στην υλική ευμάρεια, τα κοινωνικά αξιώματα και την ηδονή των αισθήσεων. Είναι βέβαιο ότι τέτοιοι στόχοι αντιπροσωπεύουν λάθος κατευθύνσεις. Η επίτευξή τους προσφέρει παρωδική ικανοποίηση, γεννά πρόσθετες ανάγκες και εγκλωβίζει τον άνθρωπο στο άγχος και την απληστία.

Οπωσδήποτε, το αληθινό μονοπάτι που οδηγεί στην άφθαρτη ευτυχία δε βρίσκεται στον εξωτερικό κόσμο, αλλά ξεκινάει μέσα μας. Ο ανθρώπινος νους κρατάει το κλειδί της ευτυχίας, καθώς εκείνος καθορίζει τί είναι ανεκτίμητο και τί ανάξιο, τί επιθυμητό και τί ανεπιθύμητο. Αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και ενεργούμε, μπορούμε να εξασφαλίσουμε μια ευτυχισμένη ζωή.

Οχτώ βασικά βήματα για την επίτευξη της ευτυχίας

  1. Ευγνωμοσύνη: Είναι καλό να εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας για αγαθά που κατέχουμε, ιδίως για εκείνα που θεωρούμε δεδομένα. Αναλογιζόμενοι την κατάστασή μας και εκφράζοντας εκτίμηση στους ανθρώπους που έχουμε κοντά μας, καλλιεργούμε μία όμορφη σχέση με τον εαυτό και τους γύρω μας.
  2. Αισιοδοξία: Κατευθύνοντας συνειδητά το μυαλό στη θετική σκέψη, μαθαίνουμε να ερμηνεύουμε με θετικό τρόπο όλα όσα μας συμβαίνουν, ακόμα και όταν οι καταστάσεις μοιάζουν δύσκολες και αντίξοες.
  3. Πράξεις ευγένειας: Ενέργειες προς ανθρώπους που χρειάζονται τη βοήθειά μας, προκαλούν συναισθήματα προσφοράς, ανιδιοτέλειας και ευφορίας. Μας βοηθούν να σκεφτόμαστε με ανώτερο τρόπο, με περισσότερη αγάπη και κατανόηση.
  4. Φροντίδα διαπροσωπικών σχέσεων: Αφιερώνοντας χρόνο, ενέργεια, ειλικρίνεια και ενδιαφέρον σε ανθρώπους που θεωρούμε σημαντικούς, βελτιώνουμε την ποιότητα των σχέσεών μας και ενισχύουμε τα θετικά συναισθήματα.
  5. Συγχώρεση: Είναι ωφέλιμο να απομακρύνουμε αρνητικά συναισθήματα, να κατανοούμε άδικες συμπεριφορές και να τις συγχωρούμε, χωρίς να σημαίνει ότι τις ανεχόμαστε. Η συντήρηση θυμού ή μνησικακίας δεν οφελεί, ούτε μας φέρνει πιο κοντά στην ευτυχία.
  6. Αγαπημένες δραστηριότητες: Είναι σημαντικό να βρίσκουμε χρόνο για τις δραστηριότητες που αγαπάμε και να κάνουμε συχνότερα αυτά που μας αρέσουν.
  7. Στοχοθεσία: Βάζοντας στόχους που μας εξελίσσουν πνευματικά, βελτιώνουμε την προσωπικότητά μας και πετυχαίνουμε συναισθήματα πληρότητας, γαλήνης και ευτυχίας.
  8. Φροντίδα εμφάνισης:  Η ευτυχία είναι εσωτερική υπόθεση, αλλά θα ήταν άδικο να ασχολούμαστε μόνο με το πνεύμα μας, από τη στιγμή που κατέχουμε και σώμα. Η φροντίδα της εξωτερικής εμφάνισης, η καθαριότητα και η γυμναστική βοηθούν στην απόκτηση ελκυστικής εξωτερικής εικόνας, που κλειδώνει άψογα με την ελκυστική εσωτερική εικόνα.

 

All content are copyright © 2017 of “mysugarcube.wordpress.com” and cannot be reproduced without prior consent of the author and owner of this blog.